Jussi Uusipaavalniemi
Aloitussivu Ylös Minä Työ Harrastukset Valokuvia ajankohtaista linkkejä

 

Aloitussivu
Ylös
tilastot
lahto
ruotsi
tanska
Itävalta
Sveitsiin
Kotiinpäin
Kartat
paljon kuvia

ALPIT 2005, moottoripyörällä, 30.5. - 8.6.

Rane & Jussi Furkapass'in päällä

Matkalla Rauno Hakanen ja Jussi UPN

 

Suunnittelu

Edellisvuoden reissun onnistuttua hyvin oli selvää, että tänä vuonna mentäisiin taas ajamaan alppimaisemiin. Kaikki kolme (eli Rane, Olli ja minä) olimme valmiina uuteen reissuun. Aikataulujen yhteensovittaminen toi tuloksena lähtöpäiväksi maanantai 30.5. ja paluupäiväksi keskiviikko 8.6. Vaihtoehtoiset reitit alpeille olivat Superfast, Finnjet ja Ruotsin läpi ajaminen. Superfastin hinta olisi ollut edestakaisena 350 euroa/ukko. Siljalta tuli tarjous, josta ei kieltäydytty. Siinä meno on Ruotsin kautta ja paluu Finnjetillä. Lopullinen hinta kolmelle ukolle ja yhtä monelle pyörälle oli 480 euroa yhteensä. Finnjetin aikataulut sopivat aavistuksen huonosti meille, joten siksi ajettaisiin mennessä Ruotsin läpi.

Matkallisesti suunnitelmat olivat yhtä vapaat kuin aikaisemminkin. Lujaa Saksan läpi, jonkin aikaa Itävallassa, Passo di Stelvio, Sveitsiin St. Moritzin lähelle, lujaa Saksan läpi Rostockiin ja laivalla kotiin.

Tavarat ennen pakkaamistaMatkatavaroina itsellä suunnilleen sama kasa kuin edellisellä reissulla. Viime vuonna laukut oli Pujolta lainassa, nyt vastaavat laukut olin ostanut itselle. Itsellä siis 2 x Givi E360 + E52 Maxia + tankin päällä magneetillinen karttatasku, Ranella takaboxi ja Louisin vedenpitävä putkikassi takaistuimelle.JUssin CBR kotipihalla pakattuna ennen lähtöä Lisänä viime vuoteen oli pieni pehmeä kylmälaukku, jonka laitoin takalaukkuun. Se osoittautui varsin käteväksi, vaikka ilman kylmäkalleja käytettiinkin. Karttoina oli yksi isompi Saksan/euroopan karttakirja sekä karttataskuun sopivat itse laminoidut karttasivut Itävallasta, Sveitsistä ja Saksasta vain moottoritie-kartta. Kamerana mukana Canon EOS 10D ja EF28-80/3.5-5.6 sekä EF 70-210/4.

Olli ajoi viikkoa ennen lähtöä peurakolarin, eikä voinut lähteä, kun kipsiä oli molemmissa käsissä ja pyörä kappaleina.

 

Seuraava sivu

 

Hit Counter