|
|
Flüela Pass, CH LähtöEdellisenä iltana sain kaikki kamat pakattua laukkuihin ja aamulla pyörä oli lähtövalmiina tallissa. Pyörällä siis töihin, laiva lähtisi vasta illalla 21 aikaan. Iltapäivällä kahvitauolla Ranen kanssa mietittiin, mitä pitäisi ostaa eväiksi, kun tulin kysyneeksi ruokalassa Päiviltä, että onnistuisiko järjestää jotain pientä. No, sehän onnistui ja niin oli eväät hoidettu kylmälaukkuun. Noilla sitten pärjäiltiinkin pitkälle Ruotsin ja Tanskan läpi aina Hannoveriin asti. Täytimme töistä lähtiessä pyörien tankit ja ajoimme jälleen Ranen kämpälle. Kahvitauon ja Ruotsin säätilan tarkastelun jälkeen lähdimme ajamaan kohti Turkua. Matka Turkuun meni helposti ja tankkasimme ennen satamaa, jotta aamulla olisi täysi tankki. Muita pyöriä oli ainakin yksi seiskapuolikas Kawa, menossa Norjaan ja pari Goldwingiä, joista toinen oli myös menossa Norjaan. Laivalla henkilökunta sanoi, ettei tarvi köyttää mitenkään kiinni, siitä vaan pyörä tallalle ja kuulemma pysyy. Mitään liinoja ei ollutkaan käytössä, eikä itseasiassa lattiassakaan mitään paikkoja, johon olisi pyörän saanut kiinni. Ei siis apuja omistakaan liinoista. Tönäisimmi kuitenkin rungon alle pari kumikiilaa, joita rekat käyttävät pyörien takana. Olin näköjään saanut Silja-korttini kulta-tasolle, joten saimme iltapäivälehden ja pari drinkkilippua lähtöselvityksessä. Ne liput kävivät rahasta myös ravintoloissa, joten kävimme syömässä pastaa tyyliin "syö niin paljon kuin jaksat". Se oli rahansa arvoista nälkään, vaikkei kuitenkaan mikään kulinaarinen nautinto. Hytti oli yläkannella ja neljälle hengelle, mahduttiin oikein mukavasti. Menimme aikaisin nukkumaan, jotta olisimme virkeitä aamulla.
|