|
|
Takaiskarin ja lämpökahvojen laittoTakaiskariVille oli taas lupautunut hoitamaan takaiskarin vaihdon. Itse katselin tilannetta ensin ja totesin, ettei se iskari mahdu tulemaan irroittamatta koko pakoputkistoa ja sitä myöten myös syylaria. Kyllähän se sieltä mahtui, tällä kertaa ei tarvinnut irroittaa edes kumpaakaan äänenvaimenninta. Päivä näytti hienolta, vaikka sadetta oli luvattu. Olin Villen tallilla Kivenlahdessa aamulla klo 9:00. Homma päätettiin tehdä ulkona, joten kannettiin yksi asennuspöytä ulos. Se olikin suunnilleen ainoa asia, jossa sai auttaa, muuten ohje oli, että "älä koske, seiso vaikka vähän kauempana". Koskin ja hämmensin kuitenkin ja otin muutaman kuvan. Takarengas irti, iskarin linkkujen pultit irti ja lopulta iskari tuli sieltä keplottelemalla pois. Puhdistusta, rasvaa laakereille ja akseleille ja uusi iskari kiinni. Olipa helposti sanottu, aikaa meni huolelliseen tekemiseen hieman kauemmin. Siellä se viime kesänä edelliseen pyörään ostettu Wilbers nyt sitten on. LämpökahvatSain ottaa vanhat kahvat pois, paineilmalla tulivat todella helposti. Vanhojen liimojen poisto jarrupuhdistajalla ja sitten Ville taas ottikin ohjat. Tupit paikoilleen liiman kanssa, sovittiin ettei niitä tästä pyörästä enää ehjänä oteta pois. Johtojen pujottelu sopivista väleistä ja katkaisin yläkolmioon vasemmalle puolelle. Ryöstäjillä, Villen periaatteita vastaan, otettiin sulakerasian johdoista takalampulta virta. Maajohto yhden katteen ruuvin alle. Kokeilu ja toimiihan ne, loput katteen luukut paikoilleen. Kiitoksilla elettiin ja Villeä odotti jo tässä vaiheessa seuraava pyörä pöydällä... Välissä oli hörpitty kahvia ja paistateltu auringossa. Kotiinpäin pääsin lähtemään kahden aikaan. |