Takaiskarin ja lämpökahvojen laitto

Takaiskari
Ville oli taas lupautunut hoitamaan takaiskarin vaihdon. Itse katselin
tilannetta ensin ja totesin, ettei se iskari mahdu tulemaan irroittamatta koko
pakoputkistoa ja sitä myöten myös syylaria. Kyllähän se sieltä mahtui,
tällä kertaa ei tarvinnut irroittaa edes kumpaakaan äänenvaimenninta.
Päivä näytti hienolta, vaikka sadetta oli luvattu. Olin Villen tallilla
Kivenlahdessa aamulla klo 9:00. Homma päätettiin tehdä ulkona, joten
kannettiin yksi asennuspöytä ulos. Se olikin suunnilleen ainoa asia, jossa sai
auttaa, muuten ohje oli, että "älä koske, seiso vaikka vähän
kauempana". Koskin ja hämmensin kuitenkin ja otin muutaman kuvan.
Takarengas irti, iskarin linkkujen pultit irti ja lopulta iskari tuli sieltä
keplottelemalla pois. Puhdistusta, rasvaa laakereille ja akseleille ja uusi
iskari kiinni. Olipa helposti sanottu, aikaa meni huolelliseen tekemiseen hieman
kauemmin. Siellä se viime kesänä edelliseen pyörään ostettu Wilbers nyt
sitten on.

Lämpökahvat

Sain ottaa vanhat kahvat pois, paineilmalla tulivat todella helposti.
Vanhojen liimojen poisto jarrupuhdistajalla ja sitten Ville taas ottikin ohjat.
Tupit paikoilleen liiman kanssa, sovittiin ettei niitä tästä pyörästä
enää ehjänä oteta pois. Johtojen pujottelu sopivista väleistä ja katkaisin
yläkolmioon vasemmalle puolelle. Ryöstäjillä, Villen periaatteita vastaan,
otettiin sulakerasian johdoista takalampulta virta. Maajohto yhden katteen
ruuvin alle. Kokeilu ja toimiihan ne, loput katteen luukut paikoilleen.
Kiitoksilla elettiin ja Villeä odotti jo tässä vaiheessa seuraava pyörä
pöydällä...
Välissä oli hörpitty kahvia ja paistateltu auringossa. Kotiinpäin
pääsin lähtemään kahden aikaan.