Lähtö
Edellisenä iltana sain kaikki kamat pakattua laukkuihin ja aamulla pyörä
oli lähtövalmiina tallissa. Pyörällä siis töihin, laiva lähtisi vasta
illalla 21 aikaan. Iltapäivällä kahvitauolla Ranen kanssa mietittiin, mitä
pitäisi ostaa eväiksi, kun tulin kysyneeksi ruokalassa Päiviltä, että
onnistuisiko järjestää jotain pientä. No, sehän onnistui ja niin oli
eväät hoidettu kylmälaukkuun. Noilla sitten pärjäiltiinkin pitkälle
Ruotsin ja Tanskan läpi aina Hannoveriin asti.
Täytimme
töistä lähtiessä pyörien tankit ja ajoimme jälleen Ranen kämpälle.
Kahvitauon ja Ruotsin säätilan tarkastelun jälkeen lähdimme ajamaan kohti
Turkua. Matka Turkuun meni helposti ja tankkasimme ennen satamaa, jotta aamulla
olisi täysi tankki.
Muita pyöriä oli ainakin yksi seiskapuolikas Kawa, menossa Norjaan ja pari
Goldwingiä, joista toinen oli myös menossa Norjaan. Laivalla henkilökunta
sanoi, ettei tarvi köyttää mitenkään kiinni, siitä vaan pyörä tallalle
ja kuulemma pysyy. Mitään liinoja ei ollutkaan käytössä, eikä itseasiassa
lattiassakaan mitään paikkoja, johon olisi pyörän saanut kiinni. Ei siis
apuja omistakaan liinoista. Tönäisimmi kuitenkin rungon alle pari kumikiilaa,
joita rekat käyttävät pyörien takana.
Olin näköjään saanut Silja-korttini kulta-tasolle, joten saimme
iltapäivälehden ja pari drinkkilippua lähtöselvityksessä. Ne liput
kävivät rahasta myös ravintoloissa, joten kävimme syömässä pastaa tyyliin
"syö niin paljon kuin jaksat". Se oli rahansa arvoista nälkään,
vaikkei kuitenkaan mikään kulinaarinen nautinto.
Hytti oli yläkannella ja neljälle hengelle, mahduttiin oikein mukavasti.
Menimme aikaisin nukkumaan, jotta olisimme virkeitä aamulla.
Seuraava sivu